Arkiv för kategori ‘TradeDoubler’

Vill du sälja mer på nätet?

måndag, 7 juni, 2010

Nu har du som e-handlare ett unikt tillfälle att öka kännedomen om dina produkter och träffa potentiella kunder i Sveriges största annonsnätverk. Vi letar just nu efter nya kunder som vi erbjuder rekordlåga sommarpriser hela sommaren. Ta chansen och sälj som aldrig förr medan du själv njuter av en välförtjänt semester!

Vill du veta mer? Ring Gustaf 08-40 50 809 alt. Fabian 08-40 50 877 eller anmäl ditt intresse här så kontaktar vi dig!

Chill Out Rosé länkar till Facebook

onsdag, 2 juni, 2010

Sociala medier är ett ständigt återkommande buzzword i den digitala marknadsföringsvärlden. Alla skall jobba med sociala medier men frågan kring hur man gör det på bästa sätt är inte alltid fullt lika självklar?

Hitills har tänk kring hur man bygger och kommunicerar med sin målgrupp via displayannonsering i kombination med sociala medier lyst med sin frånvaro i vårt svenska kampanjnätverk. Fram tills nu när Chill Out Rosé lanserar sin sommarkampanj. Chill Out har valt att länka till en Facebook applikation och fanpage istället för att på mer traditionellt manér gå via en kampanjsida/formulär för att kommunicera med sina besökare och potentiella kunder.

Vi kommer att hålla ögonen på kampanjen för att som alltid kunna se vilket resultat detta nytänkande ger. Roligt att utvecklingen går framåt tycker vi som arbetar med tdCampaigns!

Jonas Rundgren

Publisher Account Director

jonas.rundgren@tradedoubler.com

Vinnare av iPhone – Mediebyråtävling ”Vad kan du om TradeDoubler”

torsdag, 8 april, 2010

Under mars månad har en rafflande tävling gått av stapeln där vi bett alla medibyråer svara på ett par mer eller mindre kluriga frågor för att ta reda på ”vad kan du om TradeDoubler?”. Tävlingen avslutades den 31/3 och sedan dess har juryn brottats med den tuffa uppgiften att utse en vinnare. Vi kan avslöja att skiljefrågan fällde avgörandet – and the winner is:

Patrik Lööf på Suddenly som hade alla rätt och som dessutom kom med bra feedback på vad vi på TradeDoubler kan bli förbättra för att bli en bättre samarbetspartner.

Stort grattis till Patrik och ett varmt tack till alla som deltog i tävlingen! iPhonen kommer överräckas i dagarna och vi kontaktar vinnaren personligen.

Vänliga hälsningar från vännerna på TradeDoubler

Philip Hallenborg kommenterar satsningen

onsdag, 17 februari, 2010

Som ett led i att förbättra avkastningen på digitala mediainvesteringar för sina annonsörer kompletterar nu också TradeDoubler Sverige sitt kunderbjudande med bannerproduktion.

TradeDoublers Sverigechef Philip Hallenborg kommenterar satsningen så här:

”Initiativet skall ses i kontexten av att TradeDoublers kunder ökar sina satsningar på annonsnätverk där konvertering är avgörande för en sund avkastning – return on investment (ROI).

Den produktion vi ägnar oss har är ett komplement till större annonsörers samarbeten med kreatörer och ett utmärkt basutbud för mindre och medelstora annonsörer som söker ett kostnadseffektivt alternativ till ett byråengagemang.

Fokus för produktionen är resultat och baseras på TradeDoublers långa erfarenhet av vad som fungerar och inte fungerar online. Priserna måste anses väldigt låga för det man får.”

Ansvarig för satsningen är Magnus Kraepelien som närmast kommer från Come&Stay.

Nyhet TD Creative!

onsdag, 10 februari, 2010

Från och med februari kan vi som en del av Tradedoublers helhetslösning erbjuda produktion/konsultation av annonsmaterial  till våra kunder och affiliates.

Jag som ansvarar för TD Creative heter Magnus Kraepelien.

TD Creative är en lösning för kunder/affiliates

  • Som behöver hjälp med produktion/konsultation av  annonsmaterial iform av banners, landningssidor, mallar för emailutskick m.m.
  • Som vill lägga en större del av marknadsföringsbudgeten på media och en mindre del på dyr produktion.
  • Annonsör som under en period vill ha konternueliga uppdateringar av annonsmaterial i sitt affiliateprogram.

TD Creative fokuserar på att tillsammans med kundens önskemål och våran kompetens producera material som generar bästa möjliga resultat.

Redan första veckan har kunder utnyttjat TD Creative och flertalet visat intresse!

Hör gärna av er till TD Creative för mer information eller frågor!

Magnus Kraepelien
Creative Manager
magnus.kraepelien@tradedoubler.com

Nyheter tdCampaigns 2010

tisdag, 9 februari, 2010
Vi är redan en dryg månad in på det nya året 2010 som vi tror och hoppas kommer bli ett fantastisk starkt år för onlinemediet. Vi vill med detta inlägg passa på att informera alla kunder och partners om nya och positiva förändringar som vi lanserar för vår populära kampanjprodukt och starka nätverk av siter.

Så vad är nytt?
För att du som kund skall få en snabb överblick över vilka nya möjligheter som finns med vår kampanjprodukt sammanfattar vi det enkelt nedan med direktlänkar till presentationsmaterial – håll till godo!

  • Nya partners i Nätverket: Expressen.se, TV4.se, Eniro.se, Sydsvenskan.se, SBS-radio och Mittmedia
  • Total räckvidd i nätverket 88.7% av Sveriges Internetpopulation enligt ComScore december 2009 (5,1 miljoner unika besökare/månad och Sveriges största nätverk) – se vår fullständiga Sitelista 2010
  • Nytt säljmaterial och förpackningar – Länk till fullständigt Mediakit 2010
  • Nya targetingmöjligheter i form av Interest Based adverstising (IBA), Re-targeting och GEO-targeting (IP-styrning)
  • Ny heltidsresurs för manuell uppföljning och realtidsoptimering av kampanjer med konverteringsmål
  • Ny inhouse-resurs för utveckling av kreativt material, se vår prislista för tillverkning av banners, kampanjsidor och kreativa lösningar
  • Ny heltidsresurs för LEAD-generering med flera spännande lösningar för insamling av LEAD’s

Vill du veta mer om hur just Du kan tillämpa dessa spännande nyheter i din onlinemarknadsföring? Ta kontakt med oss redan idag så berättar vi mer!

Jonas Rundgren
Publisher Account Director